lauantai 10. joulukuuta 2011

Kasa neliöitä

Vasen käsi puutuu ja oikean peukalon juuri on kipeä. Minulla on ilmeisesti täysin väärä tekniikka. Miten siis pidetään virkkuukoukkua ja lankaa oikein? Vai onko sittenkin niin, että virkkaus ei kerta kaikkiaan ole minun juttuni? Ehkä se on niin. Nautin enempi neulomisesta ja usemman työvälineen käytöstä.


Kuitenkin olen saanut joululahjaksi virkattua muutamat isoäidinneliöt, joista tulee jollekin jotakin. Vielä on jäljellä viimeistely ja sitten saan kaivaa kutimet esiin ja ryhtyä seuraavaan projektiin. Joulu on jo ovella, mutta ehdin hyvin, kunhan koko ajan teen. Ja miksen tekisi kun kerran nautin neulomisesta. 


4 kommenttia:

  1. Kivan näköisiä tuollaiset yksivärisetkin isoäidinneliöt. Minä olen tykästynyt Cloverin Soft Touch -koukkuihin, niillä ei käsi ole väsynyt yhtä paljon. - Ja totta turiset, miksei sitä tekisi, kun kerran tekemisestä nauttii!

    VastaaPoista
  2. Ahaa, pitääpäs tutustua kyseisiin koukkuihin, kiitos vinkistä!

    VastaaPoista
  3. Näin vanhaa juttuasi luin, että olet ehkä jo tekniikan oppinutkin. Koukkua pidetään kuin oikeaoppisesti kynääkin. Vaatii harjoittelua, ja hieman uskoa itseensä. Itse opin tuon opiskeluaikanani, kun opiskelin tekstiilityötä yliopistolla. Aluksi se oli vaikeaa, kun olin toistakymmentä vuotta virkannut toisella tavalla. Kun sitten opin tämän tavan, ovat hartiajännitykset ja käsien rasitusvaivat jääneet. Suosittelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei hienoa! Pitääpäs kokeilla. Hommasin kyllä tuon Cloverin soft touch-koukun ja nyt kun mietin, niin siinä ote on melkolailla kynämainen ja on ollut parempi ote eikä niin kipuileva käsi.

      Poista